sâmbătă, 24 aprilie 2010

Intr-o zi suna telefonul si.... era Adevarul de Seara Ploiesti. Am stabilit o intanlire care a avut loc la redactia ziarului. A fost o intanlire placuta. Am gasit acolo tinere jurnaliste foarte dragute si primitoare. Iata ce a iesit...

Bijuteriile unicat ieşite din mâinile Marianei Cristu seamănă cu broderii delicate realizate din mărgele şi pietre semi-preţioase.

E greu de crezut că, după câteva ore în care face calcule, bilanţuri şi calculează TVA-ul, un contabil se duce acasă şi migăleşte ore întregi bijuterii complicate din mărgele. Pentru Mariana Cristu, un artist hand-made din oraşul Mizil, meseria de contabil şi pasiunea pentru bijuterii nu sunt, însă, incompatibile.
De când se ştie, artista a avut uşurinţa şi curiozitatea de a face cu mâna ei diverse obiecte de decor, însă nu a luat acest talent în serios. "Nici nu visam că voi face bijuterii. Abia după ce am împlinit 36 de ani am început să mă gândesc la o afacere personală. Eram în căutarea unei mici întreprinderi pe care să o demarez cu bani puţini, m-am documentat pe internet şi m-am oprit la bijuterii", îşi aminteşte de începuturi Mariana Cristu.
Puţin câte puţin, a învăţat tehnici de realizare a bijuteriilor, a vizionat zeci de colecţii ale unor designeri celebri din America, şi-a achiziţionat uneltele necesare şi a început să dea viaţă unor bijuterii spectaculoase. Nu lucrează după tipare, ci doar după modelele formate instantaneu în imaginaţia sa, iar fiecare podoabă care îi iese din mâini este unicat. Nici măcar cei doi cercei care formează o pereche nu sunt în totalitate asemănători.
"Este normal să fie aşa pentru că atunci când înşiri mărgele de mai multe culori pe o bucată de piele sau de catifea, dispunerea lor are uşoare variaţii, poate imperceptibile pentru un amator, dar vizibile pentru mine", ne-a spus Mariana Cristu.
Zgărdane cu influenţe moderne
Cu un ac şi cleşti speciali, mărgele din nisip de foarte bună calitate, pietre semi-preţioase şi cristale, singure sau în combinaţii, Mariana lucrează ore întregi bijuteriile elaborate. În colecţia personală există un colier la care a lucrat peste 300 de ore. "Nu a contat că am lucrat atât de mult pentru el şi cred că îl voi lăsa moştenire copiilor. Bijuteriile sunt refugiul meu, iar orele pe care le petrec în compania lor nu le-am considerat niciodată pierdute", spune artista hand-made.
Şi-a deschis un magazin în Mizil pentru a-şi comercializa bijuteriile, dar podoabele ei unicat nu au găsit cumpărători în oraş. Ca majoritatea artiştilor hand-made, s-a orientat către internet şi târgurile de profil din ţară, locuri unde a găsit şi recunoaşterea cuvenită. "Mă duc des la Muzeul Ţăranului Român din Bucureşti pentru că profesorii de etnografie de acolo m-au încurajat să continuu. Unele coliere pe care le confecţionez seamănă cu zgărdanele ţărancelor române, puternic colorate şi cu motive populare. În toate pun însă şi influenţe moderne", spune Mariana Cristu.
Ce-i place
Când are timp, Marianei îi place să citească şi să-şi petreacă timpul liber cu cei doi copii şi întreaga familie. Volubilă, îi place să discute cu oamenii, iar clienţii ei primesc amănunte interesante despre modul de confecţionare a bijuteriilor.
Ce nu-i place
Îi pare rău că nu mai vede pe stradă oameni care zâmbesc sau glumesc, ori nu mai pot da un bună ziua civilizat. Este dezamăgită şi de ceea ce se întâmplă acum în România.
Care sunt clienţii dumneavoastră?
I-am reperat destul de uşor. Este vorba despre femei cu vârste de peste 30 de ani care şi-au format deja un stil personal, puternic accesorizat.
Sunt scumpe bijuteriile Marianei Cristu?
În contextul economic de acum şi pe o piaţă dominată de produse în serie, probabil că da. Dar nu cred că 200 de euro pentru un colier la care am lucrat peste 300 de ore este mult. Sunt cazuri de oameni care vin la standul meu, se minunează de modele sau culori, dar trec mai departe.
Se poate trăi dintr-o astfel afacere?
Din fericire, nu mi-am propus să fac din bijuterii un mod de câştigare a existenţei, ci doar o pasiune.
Profil
Născută. 17 octombrie 1971, Gruiu, jud. Ilfov
Familie. Căsătorită, doi copii
Studii. Facultatea de Drept, Ploieşti
http://www.adevarul.ro/locale/ploiesti/Ploiesti-_Mariana_Cristu_creeaza_bijuterii_hand-made_unicat_0_249575124.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu